Vihreiden aluevaltuustoryhmä ja Keski-Suomen Vihreät esittävät jyväskyläläistä  PsT, aluevaltuutettu Katri Savolaista Keski-Suomen Keski-Suomen hyvinvointialueen hallituksen jäseneksi. Savolaisen varajäseneksi esitetään asiantuntija, aluevaltuutettu Vilma Viitasaarta Jyväskylästä.

Hyvinvointialueen tarkastuslautakunnan puheenjohtajaksi vihreät esittää YTM, aluevaltuutettu Anna-Kaarina Auteretta Jyväskylästä ja hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen lehtori, varavaltuutettu Kimmo Tuikkaa Äänekoskelta.

“Olen erittäin iloinen tehdystä esityksestä ja valmiina toimeen. Haluan tuoda aluehallituksen käyttöön laajasti psykologista osaamistani ja vahvaa tiedolla johtamisen kulttuuria. Yksi aluehallituksen tärkeimmistä tehtävistä on pitää huolta siitä, että tulevien sosiaali- ja terveyspalveluiden palvelumuutosten suunnitteluun ja vaikuttavuuden arviointiin on varattu niukoista resursseista riittävästi rahaa ja aikaa. Ajan ja rahoituksen lisäksi me tarvitsemme prosessiin ammattilaisten osaamisen ja tutkitun tiedon hyödyntämiseen velvoittavia rakenteita,”  Katri Savolainen toteaa.

Aluehallitus ja tarkastuslautakunta nimetään Keski-Suomen hyvinvointialueen valtuuston ensimmäisessä kokouksessa 1.3.2022.