Keski-Suomen Vihreiden yleiskokous 15.9.2018 nimesi ensimmäiset neljä ehdokasta kevään 2019 eduskuntavaalehin. Ehdokkaiksi nimettiin

Touko Aalto.

Bella Forsgrén.

Ilona Helle.

Nico Holmberg.

Kansanedustaja, YTK Touko Aalto (Jyväskylä). Aalto on ollut kansanedustaja vuodesta 2015, ja hän on toiminut Vihreiden puheenjohtajana vuodesta 2017 lähtien.

Kaupunginhallituksen jäsen, yht.yo  Bella Forsgrén (Jyväskylä). Forsgrén on Jyväskylän kaupunginvaltuutettu ja yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtaja sekä Vihreiden puoluehallituksen jäsen.

Kaupunginvaltuutettu,  FM, biologi Ilona Helle (Jyväskylä). Helle on Jyväskylän Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja ja kaupunkirakennelautakunnan jäsen sekä Keski-Suomen maakuntavaltuutettu. Helle tekee väitöskirjaa Jyväskylän yliopistossa.

Kaupunginvaltuutettu, potilaskuljettaja Nico Holmberg (Jyväskylä). Holmberg on Jyväskylän sivistyslautakunnan jäsen.

Keski-Suomen Vihreät asettavat eduskuntavaaleihin täyden listan eli yhteensä 14 ehdokasta. Loput vihreät ehdokkaat nimetään vuoden loppuun mennessä.

“Vihreiden keskeisiä teemoja ovat ympäristö, koulutus, työ ja yhdenvertaisuus. Suomen on vastattava ilmastonmuutoksen asettamiin haasteisiin määrätietoisella politiikalla”, toteaa Keski-Suomen Vihreiden puheenjohtaja Meri Lumela. “Tasa-arvoinen koulutus on aina ollut Suomen menestyksen avain. Köyhyys ja eriarvoisuus koettelevat yhä laajempia ihmisryhmiä yhteiskunnastamme: siihen on puututtava”, jatkaa Lumela.

“Keski-Suomen Vihreät lähtee eduskuntavaaleihin vahvalla listalla, jossa on taitavia ja osaavia päättäjiä”, toteaa Keski-Suomen Vihreiden toiminnanjohtaja Veikko Ahola. “Vihreät sai vuoden 2015 vaaleissa ensimmäisen kansanedustajansa Keski-Suomessa. Vuoden 2017 kuntavaaleissa vihreistä tuli suurin ryhmä Jyväskylässä ja saimme paljon vihreitä valtuutettuja myös muualla maakunnassamme. Nämä antavat hyvät lähtökohdat tulevissa vaaleissa.”

Lisätietoja:

Meri Lumela