Leena Lyytinen

Keski-Suomen Vihreiden piirihallitus nimesi kokouksessaan 15.11.2018 kaksi uutta ehdokasta kevään 2019 eduskuntavaalehin.

Varhaiskasvatuksen opettaja, KK Leena Lyytinen on Jyväskylän kaupunginvaltuutettu ja sivistyslautakunnan jäsen sekä Keski-Suomen maakuntavaltuutettu.
“Suomen perhepolitiikka kaipaa terävöittämistä ja selkeämpää strategiaa”, toteaa Lyytinen. “Työelämän murros, työn ja perheen yhteensovittaminen sekä sivistys- ja sosiaalialan eriytyneisyys haastavat tulevia kansanedustajia hallinnonalat ylittävään verkostoyhteistyöhön. Keski-Suomi tarvitsee maanläheisen ruuhkavuosivanhemman puolustamaan ympäristöämme, jotta se säilyy myös tuleville sukupolville.”

YTM Anna-Kaisa Vierinen on Jämsän kaupunginvaltuutettu ja Keski-Suomen maakuntavaltuutettu sekä työskentelee asiantuntijana Työ- ja elinkeinotoimistossa. ”Yhteiskunnan hyvyyttä voisi mitata sillä, miten se kohtelee kaikkein heikoimmassa asemassa olevia”, Vierinen sanoo. “Elämä on arvaamatonta ja itse kukin voi joutua tilanteeseen, jossa ei omin avuin enää pärjääkään. Uskon, että on kaikkien etu, että kaikista huolehditaan. Ja luonnosta, koska ilman sitä meillä ei ole mitään.”

Keski-Suomen Vihreät asettaa eduskuntavaaleihin täyden listan eli 14 ehdokasta. Aiemmin on nimetty Touko Aalto, Bella Forsgrén, Ilona Helle, Nico Holmberg, Tommi Liinalampi, Unto Mikkonen, Irina Tuokko ja Hannele Vestola.

Lisätietoja:

Meri Lumela