Vihreiden puoluekokous viime viikonloppuna valitsi puolueelle puheenjohtajat, puoluehallituksen ja puoluevaltuuskunnan.

Keski-Suomesta puoluehallitukseen valitaan varajäsen, joka on oikeutettu osallistumaan puoluehallituksen kokouksiin.Tähän tehtävään kaudelle 2021-23 nimettiin kirjastonhoitaja, kaupunginvaltuutettu Tommi Tapiainen Jämsästä. Puoluevaltuuskuntaan valittiin tutkija, varavaltuutettu Emilia Lakka ja varalle potilaskuljettaja Nico Holmberg, molemmat Jyväskylästä. Muuramelainen varavaltuutettu Luka Lindqvist palkittiin Vuoden vihreänä järjestöaktiivina.

Vihreän liiton puheenjohtajana jatkaa sisäministeri Maria Ohisalo. Puolueen varapuheenjohtajiksi valittiin kansanedustajat Atte Harjanne Helsingistä, Hanna Holopainen Lappeenrannasta ja Iiris Suomela Tampereelta.

Puoluevaltuuskunta on Vihreän liiton korkein päättävä elin puoluekokousten välillä. Sen ensimmäisiä tehtäviä on valita yhdessä eduskuntaryhnän kanssa sijainen sisäministeri Maria Ohisalon vanhempainvapaan ajaksi. Puoluehallitus nimeää varapuheenjohtajista Ohisalon sijaisen puheenjohtajana.

Keskisuomalaisten vihreiden aloite viittomakielisestä tulkkauksesta Vihreiden puoluekokouksissa sai hyväksyvän vastaanoton puoluekokoukselta eli jatkossa puoluekokouksissa on saatavilla viittomakielinen tulkkaus.